Powered By Blogger

duminică, 5 februarie 2017

Modificări radicale în newsfeed-ul de la Facebook

În ultima săptămână a lunii ianuarie, specialiștii Facebook au anunțat schimbări radicale la maniera prin care content-ul este promovat în newsfeed-ul fiecărui utilizator. De fapt era vorba despre două modificări majore: spam-ul și video.

”Cerșetoria” pe Facebook va fi penalizată

Încă din 2013, Facebook a demarat o luptă asiduă împotriva spam-ului. Una dintre cele mai recente redute pe care le atacă sunt creatorii de content care încearcă să păcălească algoritmul newsfeed-ului.

Înainte de a intra în detalii, trebuie să știți că postările pe care le vedeți în newsfeed-ul dumneavoastră sunt alese de Facebook pe baza unui algoritm, care ține cont de interacțiunea altor utilizatori cu postările respective, de interacțiunea dumneavoastră din trecutul recent cu creatorii postărilor respective sau interacțiunea dumneavoastră cu postări similare. Mai este luată în calcul și actualitatea postărilor, dar într-o mai mică măsură.



sursă foto: http://newsroom.fb.com/

 
Cercetătorii Facebook au anunțat în data de 31 Ianuarie că au început cruciada împotriva ”cerșetoriei”. În speță este vorba despre acel tip de postare care le cere utilizatorilor "să dea like dacă..., să lase un comment dacă... sau să dea share dacă...". Facebook consideră că astfel de conținut este spam, deoarece încearcă să trișeze algoritmul de newsfeed prin impulsionarea artificială a interacțiunilor utilizatorilor.

Marea diferență este că de această dată, nu vor fi penalizate postările (așa cum se întâmplă în cazul știrilor false), ci vor fi penalizate paginile care creează acel conținut. Pentru a recunoaște astfel de postări de tip spam, Facebook va ține cont de frecvența cu care utilizatorii au dat Hide anumitor postări, dar și de creșterea mare, într-un timp foarte scurt a interacțiunilor cu o anumită postare.

Bye bye short videos

Dacă până acum algoritmul de newsfeed favoriza videoclipurile scurte, Facebook a anunțat că asta se va schimba.

Până în prezent, Facebook analiza ce procent dintr-un videoclip a fost vizualizat de către utilizatori, pentru a decide cât de interesant ar putea fi pentru alți utilizatori. Asta implica faptul că era favorizat content-ul video scurt.

 sursă foto: http://wersm.com

De ce? Pentru că este mult mai probabil ca un număr mare de utilizatori să vizioneze 50% dintr-un videoclip cu durata de 1 minut, decât jumătate dintr--un videoclip de 10 minute. Problema este că 50% dintr-un minut = 30 secunde, dar 20% din 10 minute = 2 minute. Aici intervine modifcarea!

Așa cum anunță și Jon Loomer, dintre două procentaje egale, Facebook îl va considera mai important pe cel aferent unui videoclip mai lung. Prin urmare vom vedea din ce în ce mai multe videoclipuri mai lungi în newsfeed-ul nostru.

Aceste modificări vor fi implementate în următoarele săptămâni, anunță și WERSM.