Powered By Blogger

duminică, 26 februarie 2017

Primii 5 baby steps pentru ca site-ul tău să crească în ranking-ul Google

Cu toții ne dorim ca site-ul nostru să fie vizitat de cât mai mulți utilizatori. Mai ales dacă încerci să-ți dezvolți o afacere în mediul online, traficul este un element esențial pentru a-ți atinge scopul.

Există mai multe metode prin care poți crește traficul spre site-ul tău. Poți să o faci prin intermediul rețelelor de socializare, a reclamelor plătite (AdWords sau Facebook Ads), prin recomandări din partea unor personalități (influencers) sau prin afișarea site-ului tău în rezultatele motoarelor de căutare (Google, Yahoo, Bing, DuckDuckGo etc.).


SEO (Search Engine Optimization) se poate defini ca totalitatea metodelor folosite pentru a mări numărul de vizitatori a unui website prin obținerea unei poziții de rang înalt  în clasamentul rezultatelor afișate de motoarele de căutare.
Înainte de a întreprinde orice activitate tip SEO trebuie să te asiguri că site-ul tău este construit corespunzător, astfel încât să permită indexarea corectă în motoarele de căutare. Dar să presupunem că ești la început și ai folosit o platformă gratuită pentru a-ți crea site-ul.

Informațiile sunt esențiale

Înainte de a te preocupa să crești numărul vizitatorilor, trebuie să afli care este acesta. Mai mult decât atât, trebuie să știi care sunt orele sau zilele săptămânii când ai cei mai mulți vizitatori, dar și care este locația lor (orașul/județul/țara). Toate aceste date și multe altele le poți afla cu ajutorul unui cont de Google Analytics. Este gratuit și ușor de instalat pentru a colecta date de pe site-ul tău.

Dacă, de exemplu, site-ul tău a fost creat pe platforma Wordpress, poți găsi un plugin (modul), precum JetPack, care îți oferă câteva informații despre traficul tău.



Mobile friendly

Încă din 2015, numărul utilizatorilor de internet care accesează diverse site-uri de pe telefonul mobil, l-a depășit pe cel al utilizatorilor de desktop sau laptop. Prin urmare, pe lângă SEO, mai ai un motiv crucial să te asiguri că site-ul tău se afișează corect în browser-ele de mobile.

Ce înseamnă corect? Printre altele, înseamnă că utilizatorul nu va trebui să dea ”zoom in” pentru a apăsa un anumit buton din meniul site-ului tău și nici nu va trebui să dea scroll în stânga sau în dreapta pentru a vedea întreg conținutul unei anumite pagini. Poți verifica aici dacă site-ul tău este mobile friendly.




Loading time

Majoritate consumatorilor de content online nu urmăresc mai multe de 10 secunde dintr-un videoclip. Gândește-te ce se va întâmpla dacă site-ul tău se încarcă în 20 sau 30 de secunde. Probabil mulți vizitatori vor renunța să-l mai acceseze.

Dacă site-ul tău se încarcă în 5 secunde ești pe drumul cel bun. În caz contrar, încearcă să redimensionezi pozele și să elimini elementele care nu sunt esențiale de pe homepage. Poți afla mai multe despre otimizarea timpului de încărcare a site-ului tău de aici.



Conturi de social media

Cu toate că Google nu ține cont de succesul profilurilor pe care afacerea ta le are în rețelele sociale, prezența în rețeaua proprie, Google +, contează. Creează un profil pentru afacerea ta și asigură-te că postezi conținut cu link-uri spre site-ul tău.


Conținut relevant

Am lăsat ce-i mai important pentru final. Pentru ca site-ul tău să atragă vizitatori mai mulți trebuie să știi cui te adresezi. Definește-ți publicul țintă și încearcă să stabilești care sunt termenii (cuvintele cheie) pe care potețialii vizitatori îi vor folosi pentru a căuta conținutul sau produsele tale.

Folosește acele cuvinte cheie în cadrul articolelor, titlurilor și descrierilor de pe site-ul tău. Include acei termeni și în descrierile pozelor pe care le încarci în site și asigură-te că le denumești într-o manieră relevantă pentru publicul tău țintă.

sursă foto: http://searchengineland.com

 Trebuie să știi că rezultatele nu se vor vedea într-o săptămână sau două. Abia după câteva luni, în care ai făcut totul ca la carte, vei putea trage concluziile. Succes!